Ahmad Anvari's Persian Weblog

Home › /var/log/blog

 HP و AOL تيم جديد Instant Messaging!

HP و AOL تيم جديد Instant Messaging!

واشنگتن پست:‌ شرکت AOL و Hewlett Packard دست به دست هم دادند تا نسخه جديد برنامه Instant Messaging شرکت AOL را بهترکرده و وارد بازار کنند. اين نسخه فقط براي استفاده شرکتها ساخته ميشود.

طبق اين قرارداد HP برنامه چت AOL رو به سيستم جهاني خودش اضافه خواهد کرد. مواد مالي قرارداد و جزييات اين قرارداد مفيد براي هر دو شرکت هنوز منتشر نشده است. AOL از رابطه هاي تجاري HP استفاده ميکند و در عوض سيستم Instant Messaging معروف خود که يک بيليون پيام کوتاه را در روز رد و بدل ميکند به AOL ميدهد تا آنها با کمي تغييرات، آنرا آماده استفاده در سطح تجاري و شرکتها بکنند.

بله! اين تکنولوژي در ماههاي آينده داغترين تکنولوژي مارکت خواهد بود و مطمئنا بايد منتظر خبرهاي ميليون دلاري از اين تکنولوژي مجاني چند ساله اخير باشيم! طبق آخرين آمار IDC حدود ۶۵ ميليون کارمند در حال حاظر از اين تکنولوژي استفاده ميکنند و اين رقم در سال ۲۰۰۵ از مرز ۲۵۵ ميليون خواهد گذشت!

شرکت Yahoo! سريعتر از همه تست بکارشده و نسخه تجاري Yahoo! Messenger خودش رو بيرون داده. طبق گفته اين شرکت، آنها به اين تکنولوژي سريع که قادر است پول شرکتها را ذخيره کند قابليت آرشيو را اضافه کرده اند و با افزودن امنيت بيشتر و پشتيباني سعي ميکنند که بازار را از آن خود کنند. از شرکتهايي که تا بحال Yahoo! را پشتيباني کرده اند ميتوان به BEA Systems و Novell و Oracle و Sun اشاره کرد. شرکتهايي که هميشه رابطه خوبي با Yahoo!‌ داشته اند. قيمت اين سيستم در سايت اين شرکت درج نشده ولي حدود ۳۰ دلار در سال براي هر نفر هست.

به هرحال خيلي از شرکتهاي Hi-tech مخصوصا شرکتهاي تازه تاسيس پولهاي خودشون رو آماده کردن که از اين سيستم ها بخرن ولي نميدونن که از کدوم شرکت! درسته که Yahoo! زودتر از همه شروع کرده ولي AOL و MSN که دو رقيب اصلي هستند هم بيکار ننشسته اند و حسابي فعاليت ميکنند! AOL به خاطر patent جديدش و اين قرارداد با HP شانس اول خواهد بود (گرچه من شخصا بازار Yahoo! رو ترجيح ميدم!)

نهايتا،‌ شکي نيست که تکنولوژي Instant Messaging يک تکنولوژي نسبتا قديمي هست و بيشتر نرم افزار ها و platform ها بقدر کافي stable و محکم هستند، به همين علت به نظر من هرکس که روابط تجاري بهتري رو حفظ کنه نهايتا برنده بزرگ اين جنگ خواهد بود. از اين نظر من شانس جوجه هايي مثل Paltalk‌ و Trillian‌ (که خودش هم تکنولوژي نداره)‌ رو ناچيز ميدونم و با اين که MSN در آخر اين سال منتظر قراردادهاي بزرگ هست و IBM هم بيکار ننشسته، بالاترين شانس رو به AOL و HP ميدم.

Thu Jan 23, 2003   (06:42 PM) | Permalink | Keep Reading

Content may be reused according to the terms of the OPL.